Traducere // Translate

Ilinca Bernea: Triunghiul

Le-am arătat triunghiul și am zis: acesta este un triunghi.
Nu, mi-au răspuns, pentru tine este un triunghi, pentru alții poate fi o sferă
Dar, iată, are trei laturi și trei unghiuri, am insistat, nu are cum să fie o sferă
Ba are, păpușă, pentru că fiecare vede lucrurile în felul propriu
M-am înfuriat, desigur, ba e un triunghi și nimeni și nimic nu poate schimba asta
M-au privit cu condescendență: ai probleme!
Nu e normal să-ți sară așa țandăra de la un nenorocit de triunghi
Este, pentru că într-o lume în care un triunghi poate fi luat drept sferă se poate întâmpla orice
Te poți trezi pocnit în cap cu bâte de unii care văd în tine un aligator
E clar că nu te-a iubit mă-ta când erai mică, se vede din încrâncenarea cu care pronunți ”r”ul când zici aligator, au conchis
Mai era unul lângă mine pe care îl chinuiau la fel, în legătură cu forța nucleară
Când vorbești de Troia ți se citește în pupile un fel de fericire, mi-a șoptit,
care nu poate scăpa nepedepsită cât o fi triunghiul de triunghi

Niciun comentariu: