Traducere // Translate

CREDO

Ilinca Bernea, 24.06 2017

Poezia mea nu este pentru oameni decenți. Nu este pentru admirabili, nu e pentru pricepuți și moraliști. Nu e pentru cei care știu exact ce anume duce lumea de râpă. Nu e pentru salvatori sau pentru cei care cred că dacă ai libertate, putere și faimă te-ai scos, nu este pentru cei care trăiesc în cupluri regulamentare sau după normele trasate de dulcea morală victoriană. Poezia mea nu e pentru cei corecți și cumpătați. Și nu e pentru mistici optimiști.
Poezia mea e pentru marginali, pentru dezmoșteniții soartei, pentru inadaptați, pentru exagerați și pentru fraieri. Pentru cei cu trăsături excesive, cu nasuri exagerat de mari, cu picioare exagerat de lungi, cu oase exagerat de mici sau de groase. E pentru bulimici și anorexici. E pentru cei pe care adepții Noii Inchiziții îi arată cu degetul sau îi denunță autorităților însărcinate cu liniștea publică.
E pentru cretinii care n-au știut să se descurce, pentru fufele și toantele care-și pun la bătaie tot ce au și care sunt folosite de prădători și lepădate. Pentru prădătorii înșiși. Pentru devianți, pentru frustrați, pentru curve și pițipoance, pentru obsedați. E pentru cei singuri fără scăpare. Pentru cei fără viitor. Scriu poezie pentru toți nenorociții care își rod unghiile până în carne, care umblă noaptea pe străzi sau prin odăile lor, ca niște stafii. Poezia mea e pentru cei vicioși. Pentru cei care eșuează, care nu reușesc să se salveze, care nu se cațără pe scene să strige în gura mare: ”I will survive”.
Eu scriu pentru cei care nu supraviețuiesc. Care nu răzbesc, care nu ies teferi de sub dărâmăturile viselor.
Poezia mea e pentru oamenii lucizi care nu cad în plasa de scamator a taumaturgilor, vizionarilor și experților care te intimidează și te insultă ca să te facă responsabil de ceea ce nu stă nici măcar în puterea lui Dumnezeu și ca să te învețe apoi cum să îți vinzi sufletul la kilogram.
Poezia mea nu flatează umanitatea, dar nici nu e un scuipat pe obrazul ei.
De aceea NU o recomand:
Celor care vor să corecteze viața după canoanele minții lor.
Celor care cred că trăiesc sănătos.
Celor care se dau de exemplu.
Celor care au alergie la excese.
Celor care vor să fie totul relatat la rigoare, fără accente grave, ironie sau dramatism.

Niciun comentariu: