Traducere // Translate

In memoria lui Gellu Naum


Intr-o zi de 31 iulie am fost la Comana sa-i uram iubitului nostru Gellu Naum cele dorite si potrivite de ziua lui, de pe 1 august.Ne-a povestit atunci despre relatia lui cu caisul din fata geamului sau. (o redau aproximativ si evident, fara farmecul Maestrului):
Ostenit de atata rod, hotarat sa se mai odihneasca in gradina ce pleca in panta spre apa din josul gradinii, caisul care se sprijinea cu ramurile in fereastra unde-si pleca poetul ochii a refuzat sa mai faca flori si fructe. Medita. Intr-o zi, poetul necajit de atata incapatanare care rapea din magia prieteniei lor, i s-a adresat pomului si i-a atras atentia cu tristete ca daca el nu intelege sa-si respecte intelegerea cu prietenul sau tot in varsta si sa-i ofere bucuria mirosului fructelor sale, il va taia, Macar sa fie lumina in incapere.. I-a dat termen pana la primavara. In luna aprilie, caisul care isi neglijase pentru o vreme prietenia si indatoririle sale in calitate de prieten, a inflorit, a uitat de oboseala si batranete, si-a deschis vasele sale sevei ce urca din pamantul ingaduitor...


Gellu Naum
Acolo, langa mal


Acolo lânga mal sub mânastire
o fata îi ardea suturi unuia cu palarie gri
eu m-am oprit Habar n-aveam de ce
(poate nefericita mea nevoie de-a reintra în cauzalitati pierdute)
ea m-a simtit si s-a întors spre mine Avea o geanta extraordinara
Ma jerpelitule mi-a zis ce te holbezi asa Nu vezi ca facem dragoste

Eu m-am întins pe iarba Luceam pe dinauntru
ala scâncea zicea Te rog goneste-l

As fi putut sa le raspund urât sau chiar sa le înec motocicleta
pesemne însa ca luceam atât de tare
ca ochii lor au început sa lacrimeze
si fata ca un fluture s-a înaltat de la pamânt Plutea spre mine
venea ca o mireasa oarba ca un cires ceva în genul asta

oricum mi-era egal Pluteam si eu
cerul se ridica din ce în ce mai sus
ala scâncea zicea Te rog goneste-l


 

  O floare de cais, fotografia mea, in amintirea marelui Poet
Fotografia postată de Smaranda Dobrescu.
S.D

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Niciun comentariu: