Umanismul este în mod inerent împotriva oricărei discriminări
bazate pe criterii rasiale, etnice, de gen, religioase etc. Corectitudinea
politică impune însă, un respect nejustificat pentru categoriile discriminate
istoric. Non-discriminarea coincide cu neutralitatea în fața oricărei categorii
umane generice. Respectul față de categoriile cândva victimizate este un abuz
deoarece nu sunt întrunite criteriile care îl atrag în mod natural. Respectul
presupune existența unui merit. Faptul de a fi femeie, trans-sexual, bisexual,
sectant nu reprezintă un merit. În aceasta constă malignitatea gândirii corect
politice. Cheia corectitudinii politice din faza actuala este ruginita
tocmai pentru ca categorii de oameni se bucura de un plus de respect din partea
societatii. Se formeaza o discriminare in sens opus celei care a dus la
aparitia tezelor corectitudinii politice si umanismul are de suferit. E vorba
de un dezechilibru. Din antichitate si pana in present, respectul il ofera o
societate meritocratiei sale si nu victimelor care merita compasiune.
Prin incercarea de reparatii morale acordate victimelor, distrugem meritocratia
Ierarhiile intr-o societate sunt un lucru firesc, o impunere naturala . Cei din
varful piramidei ar trenbui sa elaboreze regulile de functionare a societatii. “Cel
mai inteligent ar trebui sa faca legea” spunea Platon in Republica.
Ierarhia este insasi structura sociala. Ea e necesara; fara aceasta
exista totalitarism si entropie comunistoida. De aceea cand puterea e de stanga
(daca mai exista cumva analogie intre doctrina si actiune politica) si mai ales
daca avem o stanga regresiva, e de bun simt ca societatea sa compenseze
dezechilibrele eventuale prin manifestari individuale proprii dreptei. Bunul
simt are in vedere si cealalta prezumtie.
Este destul de delicat cazul actual al Romaniei cand puterea si opozitia
institutionalizate au demersuri de dreapta. Ca lucrurile sa fie si mai
complicate, masurile de stanga nu sunt propuse decat de o stanga
neinstitutionalizata, radicala, care neintelegandu-si menirea prea bine poate
folosi fie un ortodoxism extrem fie aceleasi tehnici ale corectitudinii
politice.
Ne confruntam asadar cu un capitalism extrem la baza in sens economic, cu propaganda
de stanga slab sau deloc manifesta en plain air si cu propaganda
incoerenta total din partea societatii civile.
Asa se formeaza forta centrifuga care poate aduce aproape legic puterea
totala. Cel care va putea asigura hrana
populatiei si o buna propaganda religioasa va reprezenta puterea totala sau
totalitara.
Vorbeam de umanism, de meritocratie? Ne pastram asadar in termenii
corectitudinii politice. Deocamdata.
SD
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu