"Basic Instinct" ramane un film aparte macar si prin scandalul pe care l-a provocat inainte de inceperea filmarilor, in timpul si dupa, ca si prin propulsarea lui Sharon Stone pe scena personajelor feminine diabolice emanand prin fiecare por o sexualitate animalica si rafinata.
Vecina amy a vazut filmul de 3 ori cand avea 16 ani si bineinteles ca vroia sa incerce scenele de amor fierbinte pe propria-i piele. Vecinul constantin a chiulit cu toata clasa intr-a 12-a de liceu ca sa mearga la cinema-ul principal din orasul de bastina, nestiind ca in aceeasi sala se afla si viitoarea sa sotie, o chiulangita si ea. Nelipsite au fost si doamnele directoare de la cele doua licee precum si vociferarile „tacere ba, ca incepe filmul”.
Si totusi Basic Instinct este, dincolo de sex, erotism si scene tari, un film a la Hitchcock, facut dupa toate regulile maestrului suspensului, cu replici lucrate in filigran, umbre in tusa groasa si mai presus de tot, jocul etern fascinant al puterii in relatia dintre o femeie si un barbat la fel de puternici si cu aceleasi parti intunecate ale caracterului.
Regizorul olandez, cu doctorat in fizica si matematica, ne arunca intr-o ecuatie cu mai multe necunoscute, necunoscuta cea mai mare ramanand insa a fi dezlegata dupa imaginatia si posibilitatea fiecaruia dintre noi. Mesajul pare clar, in scena finala the ice breaker este sub patul lui Catherine care si face un gest final dramatic ce vrea a-i provoca sfarsitul bietului politist indragostit lulea, Michael Douglas.
Sexul a vandut filmul, dar va puteti imagina Basic Instict fara el? Nu, pentru ca sexul si erotismul sunt personaje ele insele in film, si doua minti puternice precum cele ale scriitoarei criminale si politistului ucigas au nevoie in dialogul complet minte-trup, pe langa replici subtile in oglinda si de un mijloc de exprimare al carnii la fel de patrunzator si taios.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu